Napovedan protest prihodnji teden v Ljubljani bi nas moral skrbeti. Organizatorka v videu nagovoru napoveduje zamenjavo ene diktature s še hujšo diktaturo, v kateri bo ona seveda imela pomembno vlogo.
Pri napovedanem protestu prihodnjo sredo v Ljubljani seveda ne moremo govoriti o ščuvanju k nasilni spremembi ustavne ureditve, kar je sicer kaznivo. Zagotovo pa lahko trdimo, da gre po besedah pobudnice protesta Anice Bidar za pozivanje k drugačni ustavni ureditvi, kot jih prakticiramo v Evropi in dobršnem delu demokratičnega sveta. Pri tem pa težko rečemo, da bi državna ureditev, kot jo je Bidarjeva predstavila, bila pomik na bolje.
Mi, ljudstvo, bomo 13. 1. 2021, ob 14. uri, pred parlamentom zahtevali odstop vseh, ki so trenutno najpomembnejši za to, kar se dogaja v tej državi.
Anica Bidar, v videoposnetku na Facebooku, v katerem poziva na protest
Da bomo živeli v državi, ki bo sistematično zatirala kritiko in proteste, povečala represijo nad državljani in diskreditirala ter onemogočala skorajda vsakogar, ki ji bo nasprotoval, smo pričakovali ali vsaj slutili še preden je Janez Janša prisegel kot predsednik vlade. Da hoče nova oblast temeljito spremeniti državo in družbena razmerja v korist peščice in na škodo večine, je postalo jasno dokaj hitro.
Petkovi in ostali protesti
Že zadnji februarski petek se je na shodu pod imenom Proti koaliciji sovraštva v Ljubljani zbralo več kot 1.000 protestnikov, da bi izrazili nasprotovanje osnovanju nove vladne koalicije. Tik pred prisego vlade nas je zadela epidemija covid-19 in od 19. marca naprej so protesti v državi praktično prepovedani. Kljub temu so se ljudje uprli in izumili nekatere inovativne načine protesta. Pričelo se je 23. aprila s prižiganjem sveč pred parlamentom, naslednji dan pa so se protestniki prvič na kolesih popeljali skozi središče Ljubljane. Do sredine oktobra, ko so se petkovi protesti zaradi poslabšanja epidemije koronavirusne bolezni začasno prenehali, se je zvrstilo 26 petkovih (kolesarskih) protestov in kopica drugih inovativnih, kot npr. polaganje stopal iz papirja, risanja s kredo po tleh ali branje ustave. Mladina je, najbrž upravičeno, kolesarje razglasila za osebnost leta, vendar so protesti trenutno izgubili naboj.
Proti vladi in njenim ukrepom pa ne protestirajo le ljudje zbrani okoli petkovih kolesarjev. Svoj piskrček so pristavili tudi drugi. Naj navedem le primer gibanja Ozaveščeni prebivalci Slovenije, ki ga poznamo zgolj po pojočem majorju Ladislavu Trohi, je prav tako organiziralo svoje proteste. Gibanje je bilo tudi eno izmed tistih, ki so pozivali k protestom 5. novembra, ki so se sprevrgli v nerede.
Pobudo za ta protest so sicer dale osebe, ki so se samooklicali za slovensko izpostavo aktivističnega kolektiva Anonymous. Ali dejansko spadajo tja, sicer nikdar nismo izvedeli. Glede na to, da se skupina Anonymous ukvarja s hekerskimi napadi na vlade in vladne institucije oz. agencije, korporacije in scientološko cerkev, lahko z gotovostjo sklepamo, da je šlo za zlorabo imena. Vendar je to bilo dovolj, da je k protestom brez vsebine več tednov pozivalo več ločenih spletnih skupin, od njih pa so se distancirali petkovi kolesarski protestniki. Kar oblast seveda ni oviralo, da je za narede obtožila prav njih, pa še opozicijo in medije zraven.
Pozivi k protestom
Zdaj pa smo priče pozivom k novim protestom, ki ponovno nimajo nikakršne povezave s petkovimi kolesarskimi. Preko Facebooka se v več skupinah množijo pozivi k protestom naslednjo sredo v Ljubljani, posamezniki pa poziv pošiljajo tudi preko Facebook klepetalnika. Anica Bidar napoveduje tudi letake, ki se bodo delili po vaseh in blokih.
Nevarnosti napovedanega protesta
Nevarnosti napovedanega protesta je več. Oblast bo skorajda zagotovo izkoristila protest za diskrediticijo prav vseh protestov, še najbolj kolesarskega gibanja in pa seveda opozicije ter medijev. Kot smo videli že lanskega novembra, se protesti, ki jih organizirajo različne mešanice teoretikov zarot, QAnan vernikov in antimaskerjev, lahko sprevržejo tudi v nerede. Še največjo nevarnost pa predstavlja vsebina.
Da postanemo svobodni pod Triglavom, bomo zahtevali odstop predsednika vlade Janeza Janše, vseh ministrov, vseh poslancev in predsednika države Boruta Pahorja.
Ko bomo dosegli odstop teh ljudi, ko jih bomo odpoklicali, bomo postavili tehnično ljudsko vlado.
Potem bomo pripravili novo ustavo, za sprejem katere bo poskrbela tehnična ljudska vlada.
Nad tehnično vlado bo imel nadzor protestni štab. V tem protestnem štabu bom tudi jaz. Delovala bom v nadzornem štabu, ki bo nadzoroval tehnično vlado, ki bo dejansko nadzorovala tisto, kar ji bomo naložili, da mora izvesti.
Anica Bidar, v videoposnetku na Facebooku, v katerem poziva na protest
Ob takšnih mislih ne moremo kar zamahniti z roko. Bidarjeva ne govori o državljanih ali prebivalcih, ampak o ljudstvu. Vemo, kdo se je skliceval na ljudstvo. Gre za metafizično naravnanost in podrejenost abstraktnim etičnim idealom, ki jih določa vodja.
Bidarjeva pove, da se demokracija začne pri volitvah, ampak potem poudari, da je zelo pomembno na kakšen način potekajo volitve. Kako potekajo volitve v naši državi, je seveda predpisano z zakonodajo, vendar Bidarjevi to očitno ne zadostuje. Kajti svojo misel nadaljuje s tem, da bo delo nove tehnične vlade, da pripravi podlago za pravične in poštene volitve. Seveda ne razloži, kaj po njenem so pravične in poštene volitve.
Protest je očitno namenjen, vsaj iz besed organizatorke tako sledi, zamenjavi ene diktature s še večjo diktaturo. Vlado po njenem ne bo imenoval parlament, ampak »ljudstvo« (Volk). Ta »tehnična ljudska vlada« bo imela nad seboj nadzorni organ, ki ji bo tudi odrejal naloge – protestni štab. In ta vlada bo tudi organizirala nove volitve, za katere ni dvoma, da bodo izpeljane v skladu z željami ljudi v protestnem štabu. Pravzaprav je še dobro, da je Bidarjeva prostodušno priznala, da se vidi v tem štabu.
Miselnost nacizma
Anica Bidar izhaja iz kroga okoli Andreja Šiška. Do aprila, ko je izstopila iz Gibanja Zedinjena Slovenija, kjer je bila ob Šišku sopredsednica, je bila tudi glasna zagovornica vard. V zapisu o vardah sem skušal analizirati njihovo politično usmeritev, vendar ta ostaja nejasna. Slovenski narod je predstavljen skozi prizmo mitskih zgodb iz napol izmišljene preteklosti, kjer je najpomembneje domoljubje. Bidarjeva očitno njihovo filozofijo nadgrajuje. Gre za tezo o ljudovladi, se pravi o neposredni vladavini ljudstva. Takšno vladanje je v poznih antičnih in zgodnje srednjeveških časih v nekaterih majhnih skupnostih morda celo funkcioniralo, v 21. stoletju pa ni več možno.
Protestov Bidarjeve skupine, organizirane okoli civilne iniciative Makse dol, se sicer ne udeležuje veliko ljudi. Tako lahko naslednji teden pričakujemo nekaj deset, morda tudi nekaj 100 protestnikov, kar ni ravno protestniško pomembna množica. Problem je drugje. Facebook stran MASKE DOL civilna iniciativa ima več kot 30.000 sledilcev. Anica Bidar, sicer najbrž nevede in z dobrimi nameni, med njimi širi miselnost nacizma. In takšnih dobronamernih Anic je v Sloveniji preveč.
Hmm, meni to diši po zamenjavi ene diktature s hujšo diktaturo. Če kritično pomislim, na takšnih protestih zagotovo nočem sodelovati.
Beri tudi Protesti? Neredi?, Specialci z jurišnimi puškami na protestih, Butalci in policijska ura in Varde niso od včeraj. Začelo se je v Ambrusu